duminică, 24 ianuarie 2010

Sanatosi sa fim !

O intrebare am azi. Ce parere aveti despre sucurile Cola? Eu unul nu consum asa ceva decat rar. Desi recunosc ca uneori simt o nevoie arzatoare de un pahar rece de cola. Cand se intampla asta incerc sa ma calmez, ma gandesc la altceva, beau un pahar de apa plata si...ma duc sa imi cumpar COLA. Dar asta se intampla prea rar pentru a fi luata in considerare :D
Sa va spun ce am gasit pe net despre cola:

In primele 10 minute: 10 linguri de zahar iti invadeaza sistemul ( 100% din necesarul zilnic recomandat). Nu vomiti din cauza atacului de zahar deoarece acidul fosforic lupta cu nivelul acestuia, pentru a te simti normal.


Dupa 40 minute:absorbtia cofeinei este completa. Pupilele ti se dilata, presiunea sangelui creste, iar ca raspuns ficatul trimite si mai mult zahar in sange. Receptorii adenozinei din creier sunt blocati, pentru a preveni somnolenta.


>60 minute: acidul fosforic aduna in intestinul gros tot cxalciul, magneziul si zincul pe care le gaseste, pentru a mari metabolismul. Dozele mari de zahar si indulcitorii artificiali duc la eliminarea calciului, prin urinare. Asadar, organismul este lipsit de un element pretios si necesar.



>60 minute: intra in joc proprietatile diuretice ale cofeinei. Simti nevoia deasa de e te duce la toaleta. In aceasta faza, vei pierde in mod sigur calciul, magneziul si zincul, necesare oaselor, precum si sodiul, electrolitii si apa. Dupa cum vezi, nu este prea bine pentru organism.

60 minute: pe masura ce lucrurile se linistesc, vei suferi o criza de zahar. Poti deveni iritabil si /sau apatic. Tot acum, vei fi aliminat prin urina, toata apa ce se gasea in Cola, dar nu inainte de a o fi imbogatit cu substante foarte necesare corpului tau, si pe care acesta le-ar fi utilizat pentru hidratare sau pentru intarirea si refacerea oaselor si a dintilor.


Eu tot o sa mai beau cola si dupa ce am citit asta.

Dar acum sa va spun unde vroiam sa ajung:
Un tânăr găsit sub dărâmăturile din Haiti, după 11 zile, a supravieţuit cu Cola
Mă simt bine. Am băut Coca-Cola în fiecare zi şi am mâncat câteva firimituri. Nu am strigat, doar m-am rugat”, a declarat tânărul pe patul de spital.
Si iata ca e buna si cola (sau rugaciunea) la ceva. Bine, de acord, putea fi arice altceva in loc de cola...dar de...cola a fost, despre cola vorbim.

5 comentarii:

  1. de ce tanarul ala nu a strigat?A preferat sa se roage? ca si cum vrei sa castigi la loto si nu pui bilet.exact asa! iubesc cola,cum iubesc tigarile,data viitoare hai explica-ne efectul unei tigari pe minute asupra omului,si hai sa vezi daca ma las de ele:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Tu oricum nu mai fumezi mult. la cat fumezi tu acuma e exact ca si cum nu ai fuma deloc:P

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu zic că suntem o civilizaţie a Colei... Cu toate campaniile anti, cu toate că toţi ştim ce rău ne face, noi tot o consumăm, chiar şi numai ocazional.

    RăspundețiȘtergere
  4. da,recunosc,de la un pachet pe zi,la 2 tigari,e progres.oricum,bomboanele nu m-ar ajuta:) you know what i mean!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Consum cola rar, doar cu ocazii speciale. Incerc sa stau cat mai departe de ea.

    RăspundețiȘtergere

Sa te vad ce spui de asta :